diumenge, 24 de març del 2013

COM LLUITAR CONTRA EL FRACÀS ESCOLAR?

A la reunió trimestral que va tindre lloc a la meva aula el divendres, com a introducció, vaig posar un tros d'una intervenció que una professora, Mª Àngeles Llorente, va fer a les Corts valencianes. En aquesta xarrada, la docent fa una reflexió al voltant de com lluitar contra el fracàs escolar prèvia de l'expossició del pla de la seva escola de Bunyol on han aplicat un pla docent que ha reduït el fracàs en un percentatge molt alt.

El vídeo és molt llarg però resulten molt interessants les seves reflexions, donant-li importància als projectes en Educació Infantil, als informes, a que el xiquet es sentisca bé en escola... a més, per supost, que defén l'educació pública com a base fonalmental d'una societat justa i que lluita contra les desigualtats. 

M'agrada molt aquesta frase: "Los libros de texto son un anacronismo del libro pasado". I també em va impactar la història de la mestra que va descobrir que un xiquet gitano no progressava perquè era sord i i que va lluitar per a que li ficaren uns audífons.

https://www.youtube.com/watch?v=cCs1i6Z03J4


                   



1 comentari:

  1. He vist el video i esta molt bé. M'agrada molt el apartat que parla sobre la importancia de la relació entre mestre i pares. Estic d'acord en quant a que la metodologia que s'utilitza esta un poc desfaçada , jo al menys hi ha coses que he estudiat i les he oblidat per complet.I una cosa molt interesant que ha dit es que el fracas escolar hi ha que combatirlo desde el naiximent.Recomane el enllaç a altres pares.

    ResponElimina