dilluns, 22 d’abril del 2013

AVANÇANT AL PROCÉS LECTO-ESCRIPTOR

  L'altre dia vam plantejar-nos què volíem estudiar de l'espai i, com sempre, fem una fitxa a continuació que reflectisca allò que hem pensat o treballat. Però aquesta fitxa ens serveix per a veure com cada xiquet està en una etapa del procés lectoescriptor diferent i que cal respectar aquest procés estimulant-ho però sense crear ansietat al respecte. 

  Fixeu-vos en l'última oració, la número 4, en la qual els xiquet havíen d'escriure com és el sol (després que havíem treballat de forma guiada tres oracions similars). Veureu que hi ha xiquets que s'adonen de l'estructura inicial i la copien, afegint el sol de forma perfecta o molt aproximada, hi ha altres que no s'adonen compte de l'estructura de l'oració, i ho intenten escriure palmejant destacant les vocals i hi ha altres que fan l'intent i que escriuren lletres de forma aleatòria o del seu nom. Com vaig comentar en la reunió, TOTES aquestes etapes són normals per al moment evolutiu en el que estan el xiquets i, poquet a poquet, treballant i donant-los confiança en si mateixos, evolucionaran fins a arribar a l'última etapa del procés lectoescritpor. 



A pesar que ja ho vaig explicar a la reunió, ací teniu aquesta presentació que explica amb prou claredat les diferents etapes de les quals vos estic parlant. 

1 comentari:

  1. No sé els vostres fills, però en Aitana sí que se nota a l'hora d'escriure, ja pensa en les lletres, i evidentment, no les escriu totes bé, les escriu com li sonen, el que no sé és si dec corregir-li-ho o almenys dir-li com s'escriu. De fet alguna volta en algun deure he anotat que ho ha escrit ella soles.

    ResponElimina