dimecres, 10 d’abril del 2013

EL PRÍNCEP NEGRE

Ja duíem dos setmanes sense abordar una nova obra de Paul Klee i ho hem agafat amb ganes. Per això hem seleccionat un dels quadres més famosos i més cridaners de Klee: Príncep negre, de l'any 1927.


Aquesta obra pertany a l'època coneguda com "art infantil" de Klee, en la qual va realitzar obres com El peix daurat o Teatre de guinyol. Nosaltres ho hem intentat entendre fent-lo a la nostra manera, utilitzant la tècnica d'esgrafiat. 



És fàcil però el resultat li resulta als xiquets espectacular. Primer omplim tota una superfície delimitada de cera de molts colors i després pintem per damunt tot de cera negra. Després amb un punxó anem delimitant i ratllant les formes del príncep: els ulls, el nas, la corona, el llavi, "un sol", "l'espasa del príncep" i la seva mà, que aguanta, segons els xiquets, un "moniato". 



Això sí, ens hem tacat tot de negre més del que cabia esperar. Conclusió: embrutar-se pot ser divertit i educatiu!
 








 El resultat ha eixit millor d'allò que jo m'esperava. Això em passa per no confiar en el seu talent.

2 comentaris:

  1. De verdad sale muy bien el resultado! Que artistas!

    ResponElimina
  2. Hi ha que veure quins artistes estan fets. Jo recorde haver fet alguna cosa pareguda a l'escola, i si jo m'enrecorde, de bon prou que seria molt més major que els nostres fills. També hi a que dir que els xiquets ho fan en moltes ganes i que ho fan com un joc més, perquè quan va arribar a casa, va intentar explicar-me el que havien fet, i com rascaven en el punxò, per a ells també és una experiència molt bonica.

    ResponElimina