dimecres, 19 de juny del 2013

Dos maneres de llegir

Ací teniu a dos xiquets que estan llegint dos contes diferents i de diferent manera.

Aitana està llegir Confundiendo historias, de Gianni Rodari, lletra per lletre i paraula per paraula.




I ací teniu a Raül Gascó llegint De què fa gust la lluna, de Michael Grejniec. Ell no està "llegint" com els adults, sinó que ens està narrant el conte fent com que llig un conte que li agrada molt. 



Tal vegada pot parèixer que Aitana ho està fent bé i que Raül no, però no es així: els dos estan utilitzen dos mecanismes diferents per a arribar al mateix lloc. Anem a recordar que tenen 4 i 5 anys, i que ambdos estan fent allò que toca: gaudir de la lectura. Un bon lector no és només el que llig, sinó també el que estima els llibres sense encara llegir frases senceres. 

Advertència als pares: no agobieu als xiquets aquest estiu amb interminables sessions de lectura per a intentar que tinguen la velocitat lectora d'Aitana!!! Aneu a la biblioteca, conteu-los contes, que ells vos els conten a vosaltres, dugueu un xicotet diari d'estiu on els xiquets registren (cadascú al seu nivell) allò que fan, allò que senten, allò que els passa... El procés lecto-escriptor, igual que tot allò relacionat amb l'educació, ha de ser viscut sense ansietat, amb un treball constant però reposat on els infants li troben utilitat a les lletres i gaudisquen donant-li utilitat. 

Bon estiu a tots i no deixeu de visitar el blog. Em compromet a publicar alguna coseta de tant en tant. 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada