dimecres, 25 de setembre del 2013

Estadística per a 5 anys

  Una de les coses que més es queixaven els professors de matemàtiques de Primària i Secundària quan jo treballava en ixes etapes educatives era que els temes d'estadística sempre apareixien com a últims temes dels llibres i, aleshores, no els donava temps a abarcar-los. I jo em plantejava, es podria abordar amb els més xicotetes? L'objectiu de treballar l'estadística en Infantil pot semblar inicialment pretenciós perquè es tracta d'un contingut que en els llibres s'aborda a nivells educatius superiors, on la capacitat d'abstracció de l'alumnat és major. Però com es podrá comprobar, les exeperiències a les classes d'Infantil  demostren que la dificultat a l'hora de treballar aquest àmbit matemàtic amb els més petits no ve determinada per ella en si, sinó en com enfoquem pedagógicamente la forma de tractar-la. Per això, a més d'utilitzar el llibre d'Àngel Alsina com a quadern de treball, una experiència molt enriquidora resulta l'estadística sobre l'oratge.

  Tots el dies col·loquem al mapa de la Comunitat el símbol de l'oratge que fa avui (sol, núvol i sol, tempesta, vent o núvol); a més, tenim al costat una taula de dobre entrada amb els números i els símbols de l'oratge.



  Tots els dies anem registrant-lo i comptem i comparem en una fitxa plastificada quin símbol va predominant més al llarg del més. Quan finalitze el més, farem un recompte final en la fitxa individual corresponent.


   I tot açò per a contribuir a l'objectiu què l'aprenentage siga funcional i, que en un altre moment de la seva vida, els meus alumnes puguen aplicar allò que estan aprenent.

2 comentaris:

  1. Hi ha que veure com coses tant cuotidianes els ensenyen d'altres més interesants.

    ResponElimina
  2. El món que els envolta està ple dels millors recursos per a aprendre

    ResponElimina